برگزیده تجزیه و تحلیل وب
صفر تا صد آنالیز محتوای سایت + معرفی ابزار ها
بسیاری از بازاریابان و شرکتهایی که میخواهند تصویر واضحی از مخاطبان یا مشتریان خود داشته باشند، از هات جار استفاده میکنند. این نرمافزار قادر است تا بسیاری از ابزارهای تجزیهوتحلیل سایت را باهم ادغام کند. ابزار تحلیل سایت Hotjar شامل مجموعهای از مکانیسمهایی است که فعالیتهای گوناگون کاربر در یک وبسایت را ردیابی و ثبت میکنند. همچنین شما میتوانید از بخش نظرسنجی هات جار برای دریافت بازخوردهای ارزشمند از کاربران استفاده کنید. با استفاده از یک ابزار تحلیل (analytics)، میتوانید دادههایی مانند تعداد بازدیدکنندگان وبسایت، محل ورود آنها و نحوه تعاملشان با سایت خود را جمعآوری کنید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا تصمیمات آگاهانهای برای رشد وبسایت و کسبوکار آنلاین خود بگیرید.
Clicky یک پلتفرم قدیمی آنالیز وبسایت است که نظارت بر صفحات سایت را در زمان واقعی (Real-Time) از طریق یک رابط بصری ارائه میدهد. درنهایت هم ردیابی را با ارائهی یک فرآیند راهاندازی آسان شامل ثبت حساب و نصب دستی کد رهگیری ساده میکند. جزئیات بازدیدکنندگان، منابع ارجاع، زمان صرفشده در صفحات، اقدامات کاربران و حتی نقشههای حرارتی بازدیدکنندگان را در زمان واقعی ضبط میکند. WooRank یک ابزار تجزیه و تحلیل SEO و بررسی وب سایت است که به عنوان یک افزونه رایگان Google Chrome هم در دسترس است. WooRank به عنوان یک آنالیزور ساده و با رابط کاربری آسان شناخته می شود که تصویر کاملی از بهینه سازی وب سایتتان را به شما می دهد و یافته های آن را به داده های بازاریابی شما پیوند می دهد.
Moz Analytics هر روش را با استفاده از تجسم داده، تحلیل داده های رقبا و توصیه های عملی برای بهبود عملکرد ارائه می دهد. Moz دارای ابزارها و منابع آموزشی برای کمک به بازاریابی می باشد که باعث پرورش جامعه فعال در حوزه بازاریابی آنلاین می شود. ؟ چالشهای تجزیه و تحلیل وب چیست؟ جمعآوری دادههای دقیق، تحلیل دادههای بزرگ و حفظ حریم خصوصی کاربران از جمله چالشهای تجزیه و تحلیل وب هستند. ابزارهای نظرسنجی و بازخورد نیز وجود دارد که به شما کمک می کند اطلاعات دست اول بیشتری را از بازدیدکنندگان خود جمع آوری کنید. و یک ویژگی مصاحبه که به شما امکان میدهد از طریق جریانهای ویدیویی زنده با کاربران ارتباط برقرار کنید تا ایدههای خود را تکرار کنید.
در بیش از 21 سال تجربه مدیریت وبسایتهای وردپرسی، به اهمیت حیاتی تحلیلها برای موفقیت در جذب بیشتر کاربر و در نهایت افزایش فروش پی بردهایم. و همانطور که انتظار میرود اگر اطلاعات دقیقی درباره بازدیدکنندگان خود نداشته باشید تبدیل آنها به مشتری یا مشترک برای شما دشوار خواهد بود. از مزایای جت سئو میتوان به رابط کاربری ساده و کاربرپسند، بهروزرسانیهای منظم و دسترسی به دادههای دقیق و بهروز اشاره کرد. همچنین، این ابزار به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی میتواند برای کاربران ایرانی بسیار مناسب باشد و به راحتی با نیازهای محلی هماهنگ شود. وقتی که یک وب سایت به آرومی بارگذاری میشه، میتونه باعث عصبانی شدن و از بین رفتن مخاطبان بشه و همینطور به رتبههای جستجو آسیب بزنه.
دادههای تحلیلی سنتی مانند بازدیدها در طول زمان، کلیدواژههای برتر، جمعیتشناسی بازدیدکنندگان، و غیره را دریافت میکنید. بهعلاوه، تجزیه و تحلیل قیف، دادههای جذب کاربر، ردیابی رفتار، نقشههای حرارتی، ابزارهای تست A/B و موارد دیگر. با گذشت زمان، ممکن است بتوانید الگوهایی را در رفتار بازدیدکنندگان و نحوه تعامل آنها با وب سایت خود مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند سازمان شما را برای پیش بینی روندهایی که ممکن است در آینده رخ دهد، بهتر مجهز کند. به عنوان مثال، ممکن است بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی ترافیک وب سایت شما بالا است، بازدیدکنندگان با چه نوع محتوایی بیشتر درگیر هستند و چه چیزی باعث افزایش علاقه آنها می شود. از اینجا میتوانید ابتکاراتی را برنامهریزی کنید که موارد تکراری را در رفتار آنها تشویق کند.
با این حال، یک نسخه پریمیوم پولی (به نام 360 Google Analytics) نیز وجود دارد که برای شرکتها و سایت های بزرگتر که نیاز به تحلیل گسترده تری دارند ، وجود دارد. ؟ مزایای تجزیه و تحلیل وب چیست؟ بهبود تجربه کاربری، افزایش نرخ تبدیل، شناسایی منابع ترافیک و بهینهسازی محتوا از جمله مزایای تجزیه و تحلیل وب هستند. درنهایت همواره بهتر است که ابتدا از فرصت استفاده آزمایشی و رایگان انواع ابزار آنالیز سایت استفاده کنید تا با عملکرد آنها در فضای پروژه آشنا شوید. برای دریافت بهترین نتایج، همواره از چند نرم افزار آنالیز وب سایت بهموازات هم استفاده کنید. در این صورت نتایج تجزیهوتحلیل شما از اعتبار بالاتری برخوردارند و میتوانید با اطمینان بر اساس آنها تصمیمگیری کنید. از طرفی شرایط و ویژگیهای کسبوکار شما نیز میتواند در انتخاب بهترین ابزار آنالیز سایت تأثیرگذار باشد.
بله این افزونه رسمی وردپرس از طرف گوگل است که به شما اجازه میدهد وبسایت خود را به خدمات مختلف گوگل از جمله گوگل آنالیتیکس متصل کنید. با پیروی از این نکات، میتوانید فرصتهای بهبود بیشتری را شناسایی و به سئوی سایت خود کمک کنید. بهینهسازی سئو یک فرآیند مداوم است و میبایست بهطور منظم انجام شود تا شما بتوانید در نتایج جستجو به درصد بالاتری دست یابید. Ahrefs و SEMrush دو ابزار تحلیل وبسایت هستن که به عنوان محبوبترینها شناخته شدن ولی ابزارهای تخصصی دیگهای هم وجود داره که اونها رو هم معرفی میکنم. ابزار Google Analytics کاملا رایگان است و به سادگی روی وب سایت شما نصب می شود.
ترکیبات یونی بهوسیله گونهای پیوند شیمیایی بسیار قوی به نام پیوند یونی تشکیل میشوند؛ در نتیجه، این ترکیبات از دمای ذوب و جوش بالایی برخوردارند و عمدتاً در دمای اتاق به صورت جامد هستند. در حالت جامد، ترکیبات یونی میتوانند شکل بلورین منظم داشته باشند که از قواعد موجود برای توصیف ساختارهای بلوری در علم بلورشناسی پیروی میکند. در حالت محلول در حلالهای قطبی نظیر آب، این ترکیبات به یونهای مثبت و منفی تفکیک و توسط مولکول حلال، حلالپوشیده میشوند. حتی می توانید داشبوردهایی برای توجه به مدیریت سرور و سرویس مشتری ایجاد کنید. برنامه ها از 25.99 دلار در ماه شروع می شوند، 25٪ با صورتحساب سالانه صرفه جویی می کنند. میتوانید به ازای هر رویداد ردیابیشده بهصورت پرداختی پرداخت کنید یا برنامه ماهانه خود را بسازید.
اما با این وجود این ابزار مهمی است که باید در پشته تجزیه و تحلیل خود داشته باشید. در صفحه نمای کلی، همه موارد مهم مانند کل جلسات، نرخ پرش، مدت جلسه، ارجاعات/کانال های ترافیک و غیره را مشاهده خواهید کرد. قیف های تبدیل قیفهای سفارشی بسازید تا مکانهایی را که بازدیدکنندگان شما تبدیل یا رها میکنند اندازهگیری کنید. نقشه های حرارتی الگوهای تعامل را با نقشه های حرارتی تجسم کنید که به شما نشان می دهد کاربران کجا کلیک می کنند، اسکرول می کنند، مکان نما خود را حرکت می دهند، توجه می کنند و غیره. گزارش عملکرد بازدیدکنندگان دقیقاً ببینید که هر بازدیدکننده ای در سایت شما با لاگ های کامل اقدام می کند. بالاتر هم اشاره کردیم که سعی کنید به اندازهای که سایر سایتهای رقیب نوشتهاند بنویسید و سعی کنید کمتر از آنها مطلب شما نباشد.
انتخاب ابزار تحلیل سایت باید بر اساس عناصری نظیر حوزه فعالیت، بزرگی کسبوکار و هزینه ابزار مشخص شوند. Clicky بیش از 13 سال است که به وبسایتها و صاحبان مشاغل کمک میکند تا فعالیتهای آنلاین را در هر لحظه نظارت کنند. این ابزار تحلیل سایت اغلب به عنوان یک جایگزین کاربرپسند برای Google Analytics با بسیاری از ویژگیهای مشابه، اما با دید بسیار واضحتر از دادهها معرفی میشود. برای آنالیز و بررسی سئو سایت، ابزارهای متعددی وجود دارد که میتواند به شما در شناسایی مشکلات سئو کمک کند. برخی از این ابزارها به صورت رایگان و برخی دیگر به صورت پرداختی در دسترس هستند.
هر گونه سؤالی داشتید که در طول محتوا به جواب آن نرسیدید، حتماً برای ما بنویسید تا به شما پاسخ دهیم. توجه داشته باشید که بخش مهمی از آنالیز محتوا باید از طریق وب سایتهایی انجام شود که پولی هستند. ما قرار است بیشتر بر روی خدمات ahref تمرکز کنیم برای خرید اشتراک آن میتوانید، از سایتهای ایرانی استفاده کنید که به شما اشتراک آن را میفروشند. در واقع اگر میخواهید یک محتوای مناسب منتشر کنید که هم مخاطب به آن جذب شود و هم از نظر گوگل ارزشمند باشد، بایستی عکسهای جذابی را در محتوای خودتان قرار دهید. با این کار هم مخاطب زمان بیشتری در بلاگ شما صرف و هم اینکه برای سئو سایت شما نیز بهتر خواهد بود. فراموش نکنید که عکسهای مرتبط بگذارید و از سایر سایتها نیز عکس خودتان را بر ندارید بله عکسهای یونیک را از طریق سایتی مثل freepik دانلود کنید.
برای این کار، استفاده از ابزارهای آنالیز محتوا و تجزیه و تحلیل دادهها امری ضروری است. این ابزارها به ما کمک میکنند تا الگوهای رفتاری کاربران را شناسایی کرده، نرخ بازدید، زمان ماندگاری در صفحات و تعاملات آنها را مورد بررسی قرار دهیم. ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند ترافیک سایت، رفتار کاربران و نرخ تبدیل را نظارت کنند تا نقاط ضعف و زمینههایی که نیاز به بهینهسازی دارند را شناسایی کنند. با بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات، بهبود امنیت و افزایش کارایی وبسایت، میتوانید تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید. منبع رتبه بندی الکسا کاربرانی است که از مرورگرهای اینترنت اکسپلور، فایرفاکس و گوگل کروم استفاده میکنند.
شما بایکسری از تغییرات میتوانید، آن را به یک بلاگ مفید و البته نتیجه بخش تبدیل کنید. Web Scraping and Data Analytics for Beginners to Masters دوره آموزشی مقدمات به سطوح پیشرفته در وب اسکرپینگ و تجزیه و تحلیل داده ها می باشد که توسط آکادمی آنلاین یودمی منتشر شده است. این دوره ابزارها و تکنیک های ضروری برای استخراج داده ها از وب سایت ها با استفاده از ابزارهای خراش دادن وب مانند BeautifulSoup، Selenium و Scrapy را پوشش می دهد. این به فرآیند تمیز کردن، ساختار و تجزیه و تحلیل داده ها می پردازد و افراد را با تکنیک های تجزیه و تحلیل مختلف با استفاده از پایتون و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها آشنا می کند. این دوره همچنین بر مهارتهای عملی از طریق پروژههای دنیای واقعی تأکید میکند و به یادگیرندگان تخصص لازم برای جمعآوری و تجزیه و تحلیل کارآمد دادهها برای کاربردهای مختلف را ارائه میدهد. این ابزار آنالیز وبسایت با استفاده از روشهای مختلف جمعآوری داده، یک پلتفرم آنالیز منحصربهفرد را ارائه میکند.
برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی تجربه مشتری، Woopra مجموعه ای از ادغام ها را با بیش از 50 پلتفرم مختلف مانند Salesforce ، Zendesk و بسیاری دیگر ارائه می دهد. یک ابزار رایگان است که دارای همه ویژگیهای اصلی است ، اما ویژگیهای خاص، مانند تقسیمبندی رفتاری، در نسخه رایگان آن در دسترس نیستند. ؟ چگونه میتوان اهداف وبسایت را تعیین کرد؟ تعیین اهداف مشخص نظیر افزایش نرخ تبدیل، کاهش نرخ پرش و بهبود تجربه کاربری از جمله روشهای تعیین اهداف وبسایت هستند. بهترین انتخاب برای شما بستگی به نوع معیارهایی دارد که میخواهید ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید – یعنی رفتار کاربر، تجربه کاربر، ترافیک، تبدیلها، رقبا، سئو، محتوا و غیره. تجزیه و تحلیل رفتار کاربر اطلاعاتی را در مورد تجربیات مشتری فردی در همه سایتها و برنامههایتان جمعآوری کنید. تجزیه و تحلیل وب سایت پیچیده رفتار کاربر را در وب سایت خود ردیابی کنید و هر اقدامی را به یک انسان واقعی گره بزنید.
این برنامه برای ارائه نظرسنجیهای سریع pop-up در مورد تجربه مشتری خوب هست. Google Analytics در میان تحلیل گران تجاری و طراحان وب سایت ها، یک استاندارد طلایی برای ردیابی میزان بازدید و استفاده از وب سایت می باشد. این مجموعه قوی تجزیه و تحلیل وب سایت، مورد استفاده همه، از جمله شرکت های چند ملیتی و مالکان کارهای نیمه وقت قرار می گیرد. Screpy میتواند معیارهای مختلفی از جمله سرعت صفحه، اندازه صفحه، شاخص سرعت، زمان بارگذاری و معیارهای Lighthouse را برای تمام صفحات تجزیه و تحلیل کند و گزارشهای جامع ارائه دهد. همچنین با نظارت بر زمان در دسترس بودن سایت (Uptime)، از دسترسی کاربران به وبسایت شما اطمینان حاصل میکند.
پس میتوانید در آن بازههای تاریخی تبلیغات و رپورتاژ برای محتوای مد نظرتان تهیه کنید. چند بار از کلمات کلیدی استفاده کردند و اصلاً از کدام کلمات بیشتر در مطلبشان استفاده کردهاند. مشاهده کنید که محتوای چند کلمهای نوشتهاند، سعی کنید کمتر از آنها خیلی ننویسید و تقریباً به اندازه آنها بنویسید. کامنتهای محتواها را بخوانید و نیازهای مخاطبین را سعی کنید در محتوای خودتان بگنجانید. دقت داشته باشید که اگر قصد راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را دارید، بایستی بر روی آنالیز کردن رقبای خودتان بیشتر از سایرین وقت بگذارید. با فعال شدن این افزونه یک داشبورد آمار وبسایت در بخش مدیریت وردپرس شما اضافه میشود که منابع اصلی ترافیک سایت را نمایش میدهد.
تجزیه و تحلیل وب به فعالیت های جمع آوری، گزارش و تجزیه و تحلیل داده ها از یک وب سایت اشاره دارد. به طور معمول، توسعه دهندگان ابزارهای تجزیه و تحلیل وب را به عنوان افزونه های خارجی، قطعه کد یا کوکی ها نصب می کنند که به صورت غیر فعال داده ها را هنگام بازدید و تعامل کاربران با یک وب سایت ردیابی می کنند. هنگامیکه وبسایت شما طراحی، ساخته و منتشر شد، تازه لذت واقعی شروع میشود؛ تجزیهوتحلیل و بهینهسازی. برای اینکه بتوانید وبسایت یا همان کسبوکار اینترنتی خود را به سمتوسوی موفقیت هدایت کنید، استفاده از بهترین ابزار آنالیز سایت ضروری است. با ردیابی این موارد که بازدیدکنندگان چگونه وبسایت شما را پیدا میکنند، چه رفتاری در مواجهه با آن دارند و با چه نوع محتوایی ارتباط برقرار میکنند، نقاط قوت و ضعف خود را پیدا میکنید. این دادههای ارزشمند با استفاده از نرم افزار آنالیز وب سایت به دست میآیند و مسیر شما برای بهینهسازی وبسایت را هموار میکنند.
در حالی که به اندازه دو برنامه قبل محبوب نیست ولی توسط چندین شرکت به عنوان یک ابزار ضروری برای ردیابی کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحه در طول زمان ذکر شده. همچنین برای داشتن پیشنهادات کلمات کلیدی به منظور بهینه سازی محتوا و استراتژی برنامهریزی برای آینده مفید هست. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، هر وبسایت کسب و کاری میتواند خدمات پشتیبانی به مشتریان خود را بهبود بخشد. قراردادن چت باتهای هوش مصنوعی میتوانند به سوالات متداول مشتریان پاسخ دهند، مشکلات آنها را حل کنند و پشتیبانی 24 ساعته ارائه دهند. از آنجایی که تحلیل و آنالیز سایت نیاز به تخصص ویژه ای دارد، نمی توان بدون دانش کافی در مورد تکینک های آنالیز سایت اینکار را انجام داد. این افراد می توانند از برخی ابزار های تحلیل و آنالیز سایت استفاده کنند و وب سایت خود را تحلیل کنند.
تجزیه و تحلیل وب می تواند نقاط داده ای را ردیابی کند که تعیین می کند ترافیک وب سایت از کجا منشأ می گیرد. اگر متوجه شدید که اکثر بازدیدکنندگان سایت شما از رسانه های اجتماعی سرچشمه می گیرند، سازمان شما ممکن است بتواند در مورد نحوه هدایت منابع خود نتیجه گیری کند. نرم افزار آنالیز وب سایت Woopra یک پلتفرم تحلیلی است که از طریق چندین شیوه به شما اجازه میدهد که مشتریان خود را بشناسید. این ابزار بهطور کامل در مورد درک سفر مشتری از لحظه ورود به سایت شما تا لحظه خروج از آن است. شرکتها میتوانند به کمک Woopra مشتریان خود را حفظ کرده و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنند.
پس از آن، یک کلید سایت مدیریت به همراه یک کد رهگیری ارسال می شود که باید به صورت دستی در قالب پلتفرم نصب شود، یا می توانید از افزونه کلیکی استفاده کنید. شاید به جرئت بتوان گفت که یکی از بهترین، کامل ترین و حرفه ای ترین ابزار های ارائه دهنده خدمات تجریه و تحلیل وبسایت ها، webmaster tools می باشد. این ابزار کاربرپسند، ویژگیهای قابل تنظیم متناسب با نیازهای بیزینس نظیر گزارشدهی سفارشی، نقشههای حرارتی، تجزیهوتحلیل قیف، ضبط جلسات، تست A/B و… را ارائه میدهد. Matomo همچنین یک دوره ۲۱ روزه آزمایشی رایگان برای استفاده از تمامی خدمات ارائه میدهد تا قبل از خرید اشتراک، ویژگیهای آن را بررسی کنید. ؟ چگونه میتوان تجزیه و تحلیل وب را بهینهسازی کرد؟ با پایش و تحلیل مستمر دادهها و استفاده از ابزارهای مناسب میتوان تجزیه و تحلیل وب را بهینهسازی کرد. همچنین ممکن است بخواهید جمع بندی آخرین آمار وب سایت ما را بخوانید تا ببینید سایت شما چگونه در برابر معیارهای صنعت قرار می گیرد و از این ابزارهای بهینه سازی وب سایت برای بهبود آن استفاده کنید.
گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه و تحلیل وب است که برای اولین بار در نوامبر 2005 ارائه شد. این ابزار از فوریه 2019 پرکاربردترین ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت جهت سنجش ترافیک است. گوگل آنالیتیکس در 55.5٪ وب سایت ها استفاده می شود و 85.1٪ سهم بازار را دارد. این ابزار دارای نسخه موبایلی است که می تواند با گوشی های هوشمند مبتنی بر iOS یا اندروید استفاده شود. هاتجار یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب است که عمدتاً بر جنبه رفتار کاربر تمرکز دارد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری